Sv: Du blir glemsk av lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Skal det egentlig være åpent for absolutt alles meninger og synspunkter?
-
I prinsippet og utgangspunktet, ja. Å alltid ytre dem, eller for ikke å snakke om påstå dem er en annen sak.
Jeg synes nå uansett at når man melder seg inn på et forum som forfekter et visst type kosthold, og hvor empirien og vitenskapen stiller ganske likt, hvor folk både er så rause at de deler av seg selv og sine personlige erfaringer,og/eller legger arbeid i å lete fram gode linker til artikler og forskning og bruker kunnskapen sin til forklare ting ved fysiologien som ikke alltid er så lett å forstå, så synes jeg man bør vise en viss ydmykhet ved å møte med et åpent sinn, dersom man fortsatt er på et novisestadie hva angår lavkarbo. Vedtatte sannheter får nok de fleste av oss prakket på oss via folk rundt oss, media etc. Jeg husker selv da jeg meldte meg inn her, jeg leste øyet stort og vått, og turte ikke å si eller påstå så mye annet enn hva som skjedde med meg selv da jeg var ny, for jeg visste at jeg ikke visste et kvekk om kostholdet.
Med det sagt, så er det også helt essensielt at vi ønsker nye velkomne, det å snuble i starten er så godt som en selvfølge. Men de fleste nye må nok bare finne seg i at ting de har trodd hele livet kanskje ikke nødvendigvis har så mye for seg. Og alt er ikke svart/hvitt heller. Heldigvis!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|