Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...
Opprinnelig lagt inn av mam, her.
Jeg er litt usikker, siden du følger: "Generell lavkarbo". Det kan være så mangt. Har du en grense på 20 g kh per dag? Eller over/under? Har du lest noen bøker, eller følger du et egenkomponert kosthold basert på artikler i ukeblad?
Jeg følger en strengere diett enn de fleste hva kh angår. Jeg spiser Skaldemann de fleste dager, med 5-10 g kh eller mindre... Når jeg får lyst på grønnsaker, spiser jeg LCHF.
Jeg følger egenkomponert kosthold basert på det jeg finner her, og spiser generelt bare lavkarbo. Jeg er ganske kresen når det kommer til mat, så det er absolutt ikke alt jeg liker. Derfor har jeg forsøkt meg på denne måten. Jeg holder meg under 20 g kh pr dag også. Det har vært veldig hektisk på jobb en periode, så jeg har gjerne vært på jobb 12 timer daglig. Disse dagene har jeg bare spist en Atkinsbar når det har vært på tide med måltid - en omelett til middag/kvelds. Drikker masse vann, og litt Pepsi Max.
Ellers blir det gjerne litt omelett med diverse (alltid veldig lite karbs), kylling, svinekjøtt, brokkoli, blomkål, asparages osv.. Har brukt den store matvaretabellen som oppslagsverk, sammen med oppskriftene her inne. Samtidig sjekker jeg næringsinnhold på alt jeg kjøper. Føler jeg er veldig nøye, og som sagt, så ER jeg i ketose. Jeg har en kontorjobb, så jeg er langt fra så aktiv som jeg burde vært siden det blir en del sene kvelder, men hadde håpet at vektnåla skulle røre seg litt likevel...
Må åpenbart finne på noe annet, men er helt bekvem med å spise lavkarbomat, så har ikke noe overveldende behov for å gå tilbake til gamle synder med masse usunn mat og godis... 
Hva er LCHF?

|