Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-10, 10:58   #11
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Jeg skjønner at det ikke er enkelt når jobben krever så mye av deg.

Jeg tror også at du ikke har kommet inn i en god rutine med å lage matpakker til å ta med. Jeg vet, det var en av de tingene jeg slet med i starten, og fremdeles sliter med.

Jeg vet ikke hvordan fettfordelingen bør være i henhold til ketolyse, som du går på. Det virker på meg som om du får i deg for lite fett i forhold til protein. Du nevner ikke frokost i det hele tatt?

Hvis tiden er et problem, prøv å stå opp 10 min før om morgenen? Du trenger ikke mer tid for å steke egg og bacon. Jeg mistenker at du ikke liker mat som smaker fett. Du kan også prøve en smoothie, og tilsette kokosolje eller rapsolje.

Atkinsbarer er ikke bra å spise hver dag. Har dere en kjøkkenkrok på jobben? Kan du ha salat i et kjøleskap? Hvis du tar med en grønn salat med f.eks fetaost og masse deilig olje fra fetaosten, litt tomat og masse kylling eller bacon, så er det mye bedre.

Jeg elsker kaffe latte. Det er veldig mye karbo i melken. Her er en oppskrift på melkefri kaffelatte med nesten ingen karbohydrater. Jeg kan love deg at du ikke kjenner at det er smør i, hvis du velger usaltet meierismør! Jeg er ikke så glad i saltet smør. Dette er fint som frokost.

-kok opp vann i vannkoker. Hell 2 dl i et høyt mixebeger for stavmixer. Legg 30-50 g usaltet meierismør i. La det smelte mens du tilsetter Nescafe espresso og søtning hvis du mener det er nødvendig. Jeg bruker sukrin, kanel, vaniljedråper, bakekakao, alt etter hva jeg vil ha. Tilsett 1 helt egg eller 2 eggeplommer. Kjør med stavmixer til det skummer. Dette blir deilig cafelatte. Hvis du er glad i å ha den glovarn, så kjøler smøret og egget ned vannet ganske mye. Du kan sette målebegeret 30 sekunder i mikroen før du mixer.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat