Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-04, 21:18   #2
Maz
Medlem

Maz sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 59
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har jo gått på den i Trondheim

Kjempeskummelt første gang selvsagt. Vekten var det som fasinerte meg mest. Den måtte du gå på barbeint og så fikk du en utskrift der den fortalte deg alt untatt hva du hadde spist til frokost.... Vekt, fettmass, fettfri masse, vann osv.
Det ble tatt masse blodprøver og vi ble enig i at jeg skulle følge opplegget fra kost i balanse en uke (tror det var det).

Neste uke så hadde han svaret på de fleste blodprøver. Fikk vite det meste men noe ble pakket inn for ikke å skremme meg. (har jeg skjønt i ettertid). Jeg hadde definitivt metabolsk syndrom men ingenting som kontraindikerte Eurodiett. Jeg fikk så "resept" og kunne ringe til Oslo og bestille.

Vi legger løpet sammen mht hvor tett oppfølging jeg trenger. Var veldig redd da jeg har en lang karriere bak meg som tvangsspiser/tvangsslanker og blir GAL på slankekur. Denne gangen har dette ikke skjedd. Eneste ubehagelige er at jeg føler meg litt "lite flink" når han spør om jeg har droppet mine nattlige kjøleskapsturer. Har jo blitt bedre men ikke helt bra.

Det er deilig å få tett personlig oppfølging, og den vekten er stadig like imponerende. Kan jo følge med nedgang på flere områder. Det blir tatt jevnlige prøver og jeg får masse oppbacking.

Legen har anbefalt meg å prøve Atkins produkter, og kommer med masse råd basert på personlige erfaringer. Han har selv foreslått å teste meg for å se om jeg trenger medikamenter for å bedre insulinets virkning. Lurer jeg på noe kan jeg ringe. Kort sakt jeg blir tatt på alvor. Han har til og med sendt meg på mammografi. (spurte om råd og vips var det bestilt)

Akkurat nå skal jeg ikke tilbake før 14 mars men det er greit, Tenker ikke vekt men er mer opptatt av å ikke gjøre store feil og at jeg har det bra på veien.

Tror nok klinikken oppfattes litt forskjellig. Jeg kan jo dietten ganske bra så jeg trengte et boost for å få motivasjon (-20 kg er jo et boost). Mange trenger å lære mere enn jeg gjør og vil få hjelp til det.

Det koster penger men det avhenger av oppfølgingen du trenger. Det er absolutt verdt å ta kontakt. Gleder meg til timene jeg.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat