Tråd: Ammere
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-12-10, 23:30   #10
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ammere

Jeg ammer! Spiser Fedon, og det går fint. Begynte på lavkarbo mens jeg fremdeles ammet eldstejenta, og det økte faktisk melkeproduksjonen. Så ingen tvil om at DET var bra!

Mellon: Det er mange som begynner å gi babyene fast føde ved 4 mnd, men det er veldig individuelt. Det er det samme som med når de begynner å gå. Man hører omtrent bare om de som begynner å gå tidlig. Ikke om de som ikke går før de er 1 1/2 til nærmere 2 år. Men det er like vanlig!

Babyer er forskjellige, og stort sett vil man merke på barnet når det er klart for fast føde. Det ser intenst på deg når du spiser, prøver kanskje å herme etter tyggebevegelsene dine og tilogmed ta etter maten din. Først når barnet viser interesse for det selv, er det klart for fast føde. La det sitte på fanget ditt når du spiser og se hvordan det reagerer. Da er det også gunstig å la det smake på din mat.

Personlig syns jeg 4 mnd er for tidlig. Selv om jeg vet det er vanlig å begynne da, og til og med tidligere (en gammel venninne jeg har som var helsesøster i sin tid fortalte at da hun var ung, skulle babyene ha fast føde fra 3 mnd!), men tarmene er ikke klare for fast føde når de er 3 mnd, og jeg tenker at 4 mnd er jo ikke så langt unna.

Min gutt begynte å vise interesse da han var 4 mnd..så smått. Men jeg holdt igjen, for jeg syntes det var for tidlig. Noen dager før han var 5 mnd fikk han smake litt her og litt der, og han bare elsket det..og i løpet av et par uker var han oppe i 3-4 måltider pr. dag. Nå er han snart 8 mnd og elsker all mulig slags mat.
Jenta mi ble fullammet til hun var 6 mnd, begynte da å gi henne smaksprøver, men fast føde utgjorde ikke noe særlig av hennes totale næringsinntak før hun var 8-9 mnd. Ammet henne forresten til hun var 2 år..håper å holde på like lenge med lillebror, men han virker mye mindre avhengig av puppen enn hun var, så vi får nå se.
Og det er også vanlig med barn som ikke vil ha fast føde før 7-8 mnd. Det er individuelt, forskjellene går begge veier.

Cyan: Har du prøvd å la han tømme en pupp før du gir fra den andre? Altså, la han amme flere ganger på den ene puppen. Da unngår man også at babyen får for mye formelk.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat