Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...
Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.
Vet du, jeg tror du skal forsøke å spise mere rent, fett kjøtt jeg. Det metter utrolig bra. Når jeg spiser en stor nakkekotelett eller et kyllinglår til lunsj så blir jeg ikke sulten igjen før i åttetida på kvelden.
For meg var det lurt å komme meg ut av den mentale fella hvor de ulike måltidene er definert av hva som er "typisk frokostmat", "typisk lunsjmat" og lignende. For det setter så mange begrensninger på hva vi tenker at vi kan spise på de ulike tidspunktene på dagen. Nå synes jeg det er helt greit å spise en kald kotelett til frokost selv om hele resten av verden rister på hodet. Den koteletten holder meg mett, energisk og fornøyd hele arbeidsdagen igjennom. Er ofte ikke sulten til lunsj engang. Rasjonell næring, altså. 
Ja, enig. Jeg spiser noen ganger stort middagslignende måltid som første måltid, om jeg har lyst på det og er skikkelig sulten da. Jeg tenker på alt jeg har for hånden av mat å velge mellom og tar det jeg vil ha uten noen normer å ta hensyn til uten lavkarbofaktaene etc.
Så bra du har funnet ut at rent, fett kjøtt er perfekt for deg. Det er det jo det beste å spise.
|