Enig med HP og Aline. Det tar slett ikke lang tid. Det er lurt å ha ferdigkokte egg i kjøleskapet som Aline sier. Resten av maten lager seg nesten selv slik som HP beskriver (i stekeovnen = masse frigjort tid til annet).
Smoothie går også raskt.
Jeg pleier også å koke opp hele pakken med bønner, kikerter mm når jeg først holder på, og fryser dem i porsjonsposer.
Kikertene tilsetter jeg grønnsakene i wok eller sammen med kjøttet/fisken i ovnen.
Bønnene tiner jeg opp ved å koke dem sammen med brokkoli. Moser så bønnene og brokkoli med stavmikser, tilsetter gjerne både karripasta, litt rømme, kaldpresset olje, hele sesamfrø som jeg knuser først, salt og pepper og evt. annet som jeg finner fristende akkurat da. Deilig mos blir det iallfall. Jeg har prøvd de fleste typer bønner på denne måten, både røde og hvite. Synes begge typene blir gode, men de hvite (f. eks. soya) blir vel egentlig best.
Salat er det bare å kutte opp hele hodet/kinakålen mm, og ha i tupperware salatbeholder. Da holder den seg lenge. Og så tilsetter du agurk, tomat, paprika mm. ved bruk.