Tråd: Julemarsipan
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-10, 14:15   #15
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Julemarsipan

Da har jeg laget den etter oppskriften i siste VOF, men de opererte med 250 g mandler og 1/2-1 eggehvite... Måtte ha 2,5 eggehvite jeg. Da ble den muligens litt for løs og det smakte merkelig nok lite mandler av den, selv om jeg hadde i bare 4 ss sukrinmelis, skulle nok hatt i litt mandelessens også, men gjort er gjort. Får notere det i boka og huske det neste år. Dyppet kulene i smeltet mørk kokesjokolade med en liten dæsj cocosa (kunne droppet den) og de ble gode, men smakte altså ikke nok marsipan.

Har også prøvd å lage bountysjokolade, men kokosmassen ble for myk til å kunne formes til noe som helst så jeg endte opp med å ha den i muffinsformer og helle smeltet sjokolade over. Men det ble godt da!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat