Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-10, 11:26   #13
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Omgangssyke, stoppende mat - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Jeg har svart på denne typen innlegg flere ganger, og kan bare si det samme: når du har omgangssyke er raske karbohydrater gull. Du mister mye væske i en sånn runde og ved diaré og oppkast er det ikke mye næring kroppen tar til seg. Cola, Ritz - kjeks og loff er helt supert. Dette er ikke noe jeg bare finner på. Legen min, som er veldig pro - lavkarbo sier det samme. Du trenger karbene for å opprettholde blodsukker og blodtrykk. Det er bra med noe salt - Ritz eller potetgull - fordi det binder væske. Husk at en sånn runde ikke pleier å vare så lenge, så du spolerer ikke hele opplegget ditt. Det viktigste er å komme seg gjennom det hele uten at kroppen blir helt utslitt.

Hilsen sykepleieren

Dette er fornuftige råd, altså Som småbarnsmamma har jeg taklet maaaange runder med svineriet, både for barnas og min egen del, og cola-/loffkuren er vel det eneste som funker noenlunde. Prøvde meg med eplejuice og farris blandet, blåbærsaft (også et gammelt kjerringråd) - men ingen av delene har funket like godt som sukker-cola der kullsyren er rørt ut. Når colaen sitter kan man prøve med litt loff-innmat, evt. noen salte kjeks. Det mest kritiske med omgangssyke er nok dehydreringen, væske er enormt viktig for kroppen - og dersom det eneste den tåler er cola, så får det bare være at det er usunt resten av tiden. Når farangen går er det det eneste som nytter!

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat