Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-10, 23:20   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor skolde mandlene?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Skallet på mandler er ofte bittert, så smaken blir mildere av å fjerne skallet. I følge min mor, jeg skjønte aldri poenget med å skolde alle mandlene jeg ble satt til i julebaksten Men jeg måtte si meg enig med henne da jegf prøvde å lage marsipan uten å skolde de

Marsipan har jeg aldri laget uten å skolde mandlene først (kilovis i min barndom) men i kransekake bruker vi 50/50. Selv om jeg godt kunne bruke bare uskoldede, protesterer altså min bror!
Så lenge det er han og mamma som skolder og han som maler dem opp og han som elter deigen, føler jeg liksom at jeg som stiller med kjøkken, kransekakeringer og stekeovn, kanskje ikke bør protestere for heftig!