Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-10, 12:03   #5
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp fort!!

Opprinnelig lagt inn av Snupsi-76, her.

Hei
Hva gjør jeg nå?Skal jeg gå over til et "sundt" kosthold med grovt brød og knekkebrød,mye frukt og grønnsaker og begynne å trene?
Eller bør jeg gradvis øke karbohydrater og så ta det gradvis derifra?

Går man opp mye hvis en går over til et kosthold med mer karbohydrater/frukt osv? Noen som har erfaring med dette?

På forhånd takk

I min verden er det sunneste kostholdet man ka ha litt fedonaktig/middelhavskost i den grad man kan kombinere de to. Kostholdet gir rom for mye variasjon, å spise alle typer mat, alle de essensielle fettsyrene og lite belastning på blodsukkeret.

Man skal ikke spise "mye" frukt uansett. 1 frukt om dagen holder i massevis, og da gjerne sammen med noe fett. 1 porsjon korn om dagen holder også i massevis. Mye grønnsaker er bra.

Du kommer til å gå opp ett par kilo + + dersom du går over til å spise grovbrød og spise frukt til alle dagens måltider. Dette er gjerne ikke fett, men vann pga at 1 gram karbohydrat binder 0,8 gram vann. En kropp kan lagre en god del karbohydrater.

Du behøver strengt tatt ikke å gå gradvis over på mer og mer karbohydrater, men det er anbefalt, da man kan få en del reaksjoner med å plutselig spise mer karbohydrater enn hva kroppen har blitt vant til.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat