Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-10, 21:34   #169
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jeg prøvde meg på en katastrofal snickersvariant av disse i går. Jeg tok dem nok alt for tidlig av plata, så de ble for lyse og veldig klinete. De endte i søpla, men hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde de fått en bedre skjebne.

I dag har jeg nemlig lagd marsipan før jeg satte i gang med en ny porsjon fudge. I dag var jeg veldig tålmodig, og de fikk både karamellfarge og -smak før de skilte seg.
Jeg brukte hjemmelagd vaniljeessens (vaniljestenger på sprit), og jeg TROR det skilte seg fordi jeg rørte for hardt når jeg hadde vaniljen oppi.

Jeg aktet ikke å kaste karamellene mine for andre gang på to dager, så jeg tok en råsjanse: Jeg knekte ei plate 70% Premium sjokolade oppi røra, og lot den smelte under omrøring. Så tok jeg de to eggeplommene som egentlig var spart som tilskudd til frokostomeletten og rørte dem inn. Røra opp i mikserbollen og mikseren på full fart mens røra kjøltes ned.

Jeg rørte inn godt med peanøtter, men det blir garantert nydelig med andre tilsetninger eller uten noe også.

Milde himmel!!!!!!

Journalen min

Sist redigert av Cassiopeia : 15-12-10 kl 21:36. Årsak: Nevnte jeg at jeg skriver fyltende typnoesisk?
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat