Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-10, 22:00   #1
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Pokker ta; matmisbruk deluxe!

Startvekta mi var på ca 85 kg..ikke så kult når man er 166 cm høy. Det gikk sakte nedover, minstenotering var ca 78 kg - men sakte nedover var nå iallefall bedre enn ikke nedover. Så..havnet jeg i en veldig dårlig periode psykisk. Jeg er en matmisbruker, dvs at jeg har i perioder spist, spist og spist mat, for så å sulte meg i en periode og deretter gått tilbake til å spise, spise og spise mat. Det skjer når jeg har det vondt sånn ellers i livet eller går igjennom tøffe ting.

15.12.2010 sier vekta : 85 kg.
Jeg har spist, spist, spist i ca en måneds tid. Som dere ser har jeg absolutt ikke spist lavkarbo.

Det er utrolig flaut. Hvordan kan jeg hele tiden la meg selv gjøre det mot meg? Kroppen har ikke bra i det hele tatt, kan nevne humøret, luft i magen, kviser og selvfølgelig vektoppgang. Allikevel spiser jeg. Hva faen?!(Beklager språket mitt)

Så sitter jeg der da, sinna på meg selv. Men hjelper det? Nei, absolutt ikke.
I tillegg aner jeg ikke hvilken retning jeg skal bevege meg i. Det er så sinnsykt vanskelig å gå tilbake til lavkarbo. I tillegg sier jeg til meg selv "det jo snart julaften..alle koser seg jo da, da må jeg også få lov". Jeg må definitivt fjerne ordet kos når det kommer til mat. Det er en grunn til at jeg sitter her, med 85 kg-kropp (og min idealvekt er rundt 60 kg..). Men hvordan?

Så nå tenker jeg at pokker ta, javel, det er jul, er det en unnskyldning for å spise meg enda feitere? Nei. Absolutt ikke. Jeg har da lyst å leve et friskt liv, ikke skade kroppen min. Jeg er ung - på tide å forandre vaner før det er for sent.

Men jeg sliter. Det er ikke kunnskapen som mangler, jeg har en haug med bøker som er lest både en, to og tre ganger. Jeg vet akkuratt hva jeg skal gjøre, men får det ikke til. Kan noen hjelpe meg? Jeg virkelig ber dere om hjelp.

Jeg skal hjem i jula, så matlaging kan bli litt bakvendt, men jeg ser for meg at jeg klarer å smyge inn litt opheliia-mat i handlekorga både hos den ene og den andre. Men hvordan skal jeg klare å sitte å se på all den maten som hodet mitt sier at jeg elsker?