Sv: Jeg spiser ikke kjott!
Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.
Deffing er å gå ned i vekt samtidig som man opprettholder muskelmassen, altså at man mister mest mulig fett og minst mulig muskler. Ordet kommer av "definering" og blir ofte brukt av bodybuildingentusiaster. På engelsk kaller de det for "cutting" eller "a cut".
Det er mao. et annet ord for slankekur, men det er et mye mer positivt ladet ord da "deffing" blir brukt av folk som har litt peiling og ikke bare hopper på den første og beste suppekuren, hehe.
På en typisk deff så spiser du litt mindre kalorier enn det du forbruker, og du må også passe på å få i deg nok proteiner og fett i forhold til kroppsvekten din. Det er lurt å ikke gå ned i vekt for kjapt, for da vil det nok tære litt på muskelmassen din også. Det er også lurt å supplementere med styrketrening for å opprettholde muskelmassen du allerede har.
Tusen takk! Dette var et hjelpsomt og hyggelig svar. Skal nok litt mer enn bare aa deffe (vil tro deffing er faerre kg enn det jeg oensker aa bli kvitt...?) men er i utgangspunktet enig med at det ikke er den store slankekuren jeg begir meg ut paa.
Mitt spm blir da, hvor mye fett og proteiner er anbefalt ift kroppsvekt?
Kanskje lurt aa trene styrke i sammenheng med deffing?
|