Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-10, 13:01   #4
ftdmia
Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Helse og ernæring - hva sier man?

Jeg ville nok ikke motsagt pensum, men kanskje gi ham noen andre innfallsvinkler i tillegg. For eksempel kan du jo si at det som står i boken omhandler et mer tradisjonelt kosthold. (og de anbefaler vel mest sannsynlig å spise en god del karbohydrater, men de fokuserer mest sannsynlig en del på forskjellen mellom raske og trege karbohydrater.. am I right?)

Du kan jo også legge til at karbohydrater er den næringsgruppen som kroppen faktisk ikke trenger, og selv om det er veldig vanlig å spise karbohydrater finnes det også mange som velger å droppe dette av diverse grunner.

Ja jeg vet ikke jeg, du kan jo kanskje fortelle hvorfor du ikke spiser karbohydrater osv, og nevne noe om at nyere informasjon kan i noen tilfeller virke motstridende mot det som står i læreboken. Jeg ville likevel vært forsiktig med å undergrave boken for mye. Han går enda bare i sjette klasse og det er sikkert lurt å ikke forvirre ham for mye