Sv: Pokker ta; matmisbruk deluxe!
Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.
Jeg er ung - på tide å forandre vaner før det er for sent.Men jeg sliter. Det er ikke kunnskapen som mangler, jeg har en haug med bøker som er lest både en, to og tre ganger. Jeg vet akkuratt hva jeg skal gjøre, men får det ikke til. Kan noen hjelpe meg? Jeg virkelig ber dere om hjelp.
Du er allerede på god vei! Du er jo bevisst, du har gjort deg opp tanker og meninger om hva dette gjelder i ditt tilfelle, du ser utfordringene dine, fått en følelsesmessig knekk og løpt tilbake til den trygge, velkjente trøstemetoden: kos, mat, trøst. Ikkeno' gæli i det. Du ser det jo selv. Noen ganger må man bare falle ned fra et stup for å huske hvorfor man begynte å klatre i utgangspunktet.
Jeg har erfart gjennom fire år at lavkarbo har gjort meg slank, javel...men også at lavkarbomat holder meg frisk i hodet. Tidligere depresjoner og destruktive tanker er som blåst bort, og det har satt meg istand til å ta tak i livet mitt på nytt, tørre nye ting, utfordre meg selv, være tøff og bare gå på.
Jeg tror noe av det ligger i at kroppen min nå har fått betydelig lavere insulinproduksjon fordi jeg ikke spiser noe som gir høyt blodsukker. Vi skal være klar over at insulin er et kjempekraftig hormon som lager MYE kødd og ubalanse i kroppene våre; og ikke minst i hodet og psyken. Og enda mere hormonkødd er vel det siste vi damer trenger, eller...? Det gjør oss nedbrutte, deprimerte og syke, i tillegg til feite. Omtrent som PMS hele året.
Men du har startet på den viktigste jobben: å bevisstgjøre deg selv! Masse lykke til i jula, og alle gode juleønsker fra Sør-fylket 
|