Sv: Er du for opptatt av vekten?
Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.
Nei, selvfølgelig er man ikke uheldig med veiedagen hver uke. Men når man har vært flink en hel uke, og så plutselig har man en uheldig dag å veie seg på, da er det ganske demotiverende kontra veie seg hver dag og se hvordan det svinger opp og ned ofte. Du snakker om hva som blir mest riktig, og å måle hver dag er jo det som er riktigst. Selvfølgelig blir det mer riktig av å måle hver gang man kan med samme forutsetninger (hver morgen) enn å måle 1/7 av gangene. Og har du hørt om gjennomsnitt? Det er enda enklere å veie seg en gang i måneden, eller en gang i året. Det betyr ikke at det blir riktigere.
Mulig det ikke blir mere riktig,men ihvertfall enklere syns jeg da.Syns en blir for mye opphengt i vekta hvis en veier seg hver dag.Blir hvertfall nedtur for meg om jeg går opp 200 g en dag ned 100 gr neste dag og så opp 100 gr neste osv ,det er jo det som ofte skjer når en veier seg for ofte,venter man en uke vil en mere stabilt se hva vekt tapet er.På kurs blir en også anbefalt veiing 1 gang pr. uke.En mnd og år er vel vel lenge,men har man klart å vente en mnd har jo det vært bra.Men hvis du syns en gang pr.dag er riktig for deg så kjør på da vel.
|