Tråd: Intelloreksi
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-10, 16:35   #41
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Intelloreksi

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Hva angår depresjon - er det MADRS du tenker på? Ikke et diagnostisk verktøy for depresjon, igjen man bruker klinisk skjønn, MADRS vil gradere en evt. depresjon og er et nyttig verktøy i oppfølging av behandling.

Jeg skulle ønske jeg alltid møtte leger som var det minste interessert i å vise klinisk skjønn. Det er jo nettopp dette som er det kjipe da - når det først finnes et skjema vil det også finnes et antall leger som ikke gidder å forholde seg noe mer til saken. Dermed synes i alle fall jeg det er risikabelt å innføre noe slikt i utgangspunktet - det er vel nok av oss som har erfart å bli redusert til "det som står på skjermen" i samtale med en lege.

Det var uansett ikke meningen å angripe deg, jeg endte vel med å lufte en del samlet frustrasjon over akkurat denne typen skjema-leger istedet. Beklager!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat