Tråd: Mageøvelser
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-10, 11:37   #6
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mageøvelser

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Er det noen som har gode tips til mage/rygg øvelser som er litt tunge? (slik at man ikke trenger ta så mange for å "kjenne" det).

Er lei av sit ups og planke

Planke bør du ta uansett. Det er en av få øvelser som styrker transversus, som er en tverrgående muskel i buken. Det er DEN som gir oss god core, samt flat mage, det er den som siger ut når vi damene etter 3 barn og fylte 40 får den lille pouchen nederst på magen, til forskjell fra meg, som bare er feit over magen. Alle andre muskler er overflatemuskler og hjelper lite på en fin mage. Greier man å holde stående planke i 2 minutter har man en god corestyrke.

Situps bør du uansett ligge unna. Den gir ikke styrke vi trenger i dagliglivet, den gir oss ikke flat mage, den er skadelig for ryggen og er i det hele tatt veldig bortkastet.

Min egen, personlige favoritt, som jeg liker å si at jeg har funnet på selv etter å ha sett på tvshop ABDOER-reklamen, er å stå oppreist, bøye seg ned til den ene siden og opp til den andre siden. Da får man en naturlig vridning på kroppen, som styrker det vi trenger i dagliglivet, den tar både rette og sidemusklene. En annen favoritt er rett og slett stående vridning. Bare å vri seg til siden uten å røre hoftene. Merker at midja mi har blitt mye mer markant etter disse to øvelsene ble innført.

Båten er fin, vridende båt er fint, planke, leg drop, øvelsen hundre, stjerna, og alt som roterer er bra.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat