Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-10, 13:45   #2
Gobolla
Gjest

Sv: Irritabel tarm: Når bør en merke bedring?

Jeg vil anbefale deg å lese boken "Bedre uten brød" av Dr. Lutz. Det er en tysk lege som anbefaler et kosthold med lite karbohydrater, under 72 g pr dag.
Første delen av boken kan være litt tung, for det er mye henvisning til forskningsresultater. Du finner et eget kapittel som tar for seg mage og tarm. Han behandler en del sykdommer med lavkarbo kosthold.

Jeg har også irritabel tarm, samt intoleranse mot mye korn/mel. Jeg er litt av og på lavkarbo, men når smertene og luften setter inn, så smetter jeg kjapt over på lavkarbo, og merker STOR bedring i løpet av noen få dager.

For litt siden hadde jeg en uke med alvorlig vondt, mye vondere enn vanlig/tidligere, lurte faktisk på om det var blindtarmbetennelse, men det var det ikke.
Denne uken her har kjørt strikt lavkarbo, ikke brød, sukker osv osv. Og nå i dag er magen helt fin.
Og det er en fantastisk følelse når magevondtet gir seg, føler meg så lett og glad i kroppen. Jeg får også muskelvondt når jeg har magevondt, betennelsestilstander.

Lavkarbo for meg funker når det gjelder irritabel tarm, muskelvondt og intoleranse. Derfor tar jeg meg selv nå i nakken, og fra nyttår endrer jeg kostholdet for godt. Det å være litt av og på er egentlig bare tull, for vondtene setter inn når man minst aner det.

Ønsker deg ykke til

Svar med sitat