Tråd: Intelloreksi
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-10, 14:33   #44
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Intelloreksi

@Cherry og 157cm

Nemlig!

Jeg blir direkte provosert av at man skal klappe for noen bare på grunn av dr. med. foran navnet og si takk og amen til alt. Jeg kjenner noen leger fra før de begynte på studiet og kan ikke tenke meg å la meg behandle av disse.

Fastlegeordningen er ikke fantastisk, og raske diagnoser (og sure damer på kontoret?) er løsningen på at det går rundt inne rammene.
Som om rammene har noen egenverdi i forhold til en persons helse.

Jeg tror at hovedgrunnen til at det ofte går bra er at menneskekroppen tross alt er robust og kryper seg avgårde, for det er ikke så mange alternativer. Legen oppdager ikke skjulte symptomer og er genier inne på kontorene sine, men folk føler seg dårlig og oppsøker en lege og viser frem det de mener feiler dem. Og så kan legen si hva det heter på latin/gresk/engelsk og skrive resept eller henvise til spesialist.

Så det er forbausende hvor ofte man hører om leger som tydelig ikke hører etter, ikke ser etter og ikke bryr seg. Det skal liksom være det de pugger for i åresvis...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat