Vis enkelt innlegg
Gammel 24-12-10, 01:58   #10
Chunky
Gjest

Sv: Jeg har ikke sett denne artikkelen før nå jeg. Kreftgåten løst

En del av påstandene i oversikten var litt merkelige, men det er jo ikke uvanlig med stadige nye "forskningsresultater" som sier en ting den ene uken og en annen den neste. Sånn sett er det lett å lage en slik oversikt bare man velger akkurat det man ønsker å formidle

Ellers er vel de fleste av antennene på bildet mottakere, og ikke sendere? Du tar i mot nøyaktig de samme "strålene" når du rusler rundt på gata som når du sitter ved siden av en 16 m2 antenne, eller et 100m2 monster for den saks skyld.

Strålefare er generelt veldig overdrevet og misforstått, spesielt blant alternativt tenkende. Kom en gang over en jordmor som var mot ultralyd på grunn av "strålefaren". Nevner bare at ultralyd er 20-300 Khz, mens TV-kanaler typisk ligger mellom 180-800 Mhz, og at GSM ligger mellom 900 Mhz og 1,2 Ghz. Å kalle ultralyd for stråling blir derfor omtrent som å si at høye skrik er kreftfremkallende. Ikke lett det der Og tror dere jeg kom noen vei når jeg fortalte jordmoren at du utsetter deg for mange tusen ganger høyere "stråling" ved å høre på P4 enn ta ultralyd? Nope. Bedre før var osv...

Sist redigert av Chunky : 24-12-10 kl 09:36.
  Svar med sitat