Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-10, 00:04   #42
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Den aller første barnematen

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Her har det jo også gått veldig sakte med innføringen. Vi er fortsatt ikke oppe i et helt måltid om dagen, og det på tross av at han viser stor interresse for mat. Jeg har funnet ut at konsistensen er alfa-omega. Den må være helt finmost. Ved minste antydning til små biter eller korn brekker han seg. Jeg kjøpte risgrøten til Holle og har startet å gi ham den en gang om dagen blandet med most frukt. Jeg lager en kvart porsjon av det som står på pakken, og han spiser ikke hele det engang. Så jeg innser at dette kommer til å ta tid. Jeg bare lurer på hvordan det skal gå når jeg skal tilbake i full jobb om drøye 2 måneder og blir borte 10 timer per dag

Tips: ikke ta sorgene på forskudd! Om han ikke klarer å spise så mye da, så kan mannen gi han MME på flaske.
Men de aller fleste barna klarer å spise ganske greit når de er 7-8 måneder.
At han brekker seg skal du ikke ta så tungt. Barn har en mye sterkere brekkerefleks, det høres ubehagelig ut, men det er helt normalt.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat