Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-10, 13:55   #1
jada_klue
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2010
jada_klue er på en erverdig vei
Question

Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?

Hei. Jeg er ny her, og har lenge slitt med noen få kilo for mye rundt midjen. Det er ikke snakk om mye i det hele tatt, men jeg skulle så gjerne gått ned det siste. Vet mange her sliter med overvekt og at lavkarbo ofte er midt i blinken, men kan man miste mer en de overflødige kiloene som overvektig?

Mange mener at lavkarbo-dietter ikke fungerer på normalvektige. Hva mener dere om det? Veier nå 57, men vet at jeg ville vært mye mer fornøyd om jeg lå rundt 50. Kanskje 52-53. Vet at det kanskje høres lite ut, og at jeg bør være fornøyd. Vekten er i og for seg noe jeg ikke bryr meg så mye om, men jeg er ikke så "stram" som jeg hadde ønsket. Trener masse, og kjenner musklene godt, men de er dekket av et fettlag som gjør at de ikke kommer til sin rett. Hva gjør man når man i følge vekt og BMI er normalvektig, men vil miste fett? Er ganske lav, og ser normal ut med klær vil jeg tro.. Hehe.. Med en gang badesesongen kommer ser man imidlertid lett at jeg har litt ekstra "junk in the trunk"

Kan Atkins hjelpe meg her? Har spist alt for mye karbohydrater før, noe som har gitt meg enorme søtsug og en sultfølelse som aldri gir seg. Har veldig lyst til å begynne på Atkins og kanskje gå over på LIndberg etter en stund om det blir for hardt.. Er vegetarianer og leter etter et kosthold å ha resten av livet. Kan gjerne begynne hardt i begynnelsen, men tanken på å ikke kunne spise en frukt i ny og ne uten å få "dårlig samvittighet" eller telle karbohydrater resten av livet skremmer meg litt.

Spørsmålet er vel om jeg med BMI på ca 22 kan regne med å få noe ut av ATkins/lavkarbo? Eller må man slite med en skikkelig kaloriunderskudd for å få drømmekroppen?

Håper på svar!!

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat