Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-10, 16:14   #44
Thea1980
Medlem

Thea1980 sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Har du å trene mer som nyttårsforsett?

Ser at mange sliter med å få tid til å trene, og at det er vanskelig å skjønne hvordan andre får tid til å trene store mengder. Vi er alle forskjellige og har ulike prioriteringer (heldigvis:-)). Jeg bruker mye tid på sykkel og ski fordi det er hobbyene mine og fordi jeg er så heldig å ha masse spreke venner som gjør det samme. Min familietid og vennetid er i stor grad på tur. Og da blir det mye trening. Tror absolutt ikke det er nødvendig for alle å trene veldig mye, balansen mellom familie, jobb, trening og venner skal jo være optimal:-)

Det er ikke nødvendigvis antall timer i uka som avgjør om man har stor effekt av trening, men heller hva man gjør når man trener. Og alt etter hva som er målet, er ulik trening riktig for akkurat deg!

Noen satser på å passe på at hjertet er sterkt - da er kanskje et par dager i uka med intervaller det som passer.

Noen ønsker å øke muskelmassen, trener man effektivt da, trenger man ikke nødvendigvis bruke mange dager på et treningssenter!

Noen vil føle seg bra og få litt mosjon, og da holder det kanskje å gå til jobben noen ganger i uka.

Dere må ikke ha så dårlig samvittighet! Ta med en venn eller ti, kos dere med den treninga dere liker og som passer for dere, og klapp dere selv på skuldra etter en god økt;-) Godt nytt år sunt treningsår, folkens!

Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat