Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?
Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.
Åj.. Er STOR-forbruker av nøtter, så her må det kuttes, ja... Spiser masse egg og fisk, så det er i allefall ikke noe problem. Men må jeg telle kalorier OG karbohydrater? Det kan se ut som vi har ganske like mål, Ada-Emilie. Vet ikke hvor høy du er, eller hvordan kroppen din ser ut nå, men tror jeg vil se mye bedre ut litt over 50 kg enn nå som jeg ligger nermere 60.
Hvordan ser dagen din ut, og om du spiser høykarbo en dag eller to, legger du fort på deg igjen? Kjenner det er så mange utfordringer med tanke på ketolyse/ekstrem lavkarbo. Er student, og er masse på skole og jobb. Da blir det ofte til at jeg må stikke innom butikken eller kjøpe noe i kantinen. I tillegg føler jeg meg vanskelig nok fra før som vegetarianer om jeg ikke også må kreve å få mat uten stivelse/karbohydrater når jeg er borte.
Har du en blogg eller noe Ada-Emilie? Siden du har fått til det "umulige" i mine øyne. Hehe...
Flott. Ja, jeg teller begge deler. Jeg er 171 cm. Jeg er ikke så glad for å vise hva jeg spiser og sånn offentlig, men ok. Jeg skriver ikke matblogg siden jeg spiser så likt hver dag.
Jeg spiser kun når jeg er skikkelig sulten. Det å føle litt sult fører til at fett frigjøres fra fettdepotene. Men det skal ikke gå for lenge. Det fører lett til overspising.Om morgenen steller jeg meg og drikker to te med ren soyamelk og går meg en halvtimes gåtur før jeg lager en stor salat med rå grønnsaker med en halv avokado og en stekt kyllingfilet. Jeg drikker også to te med soyamelk omkring dette utenom vann.
Så spiser jeg til neste måltid 50g ost med 10%fett fra synnøve finden og heller over 5ml valnøttolje og salter det. Spiser til dette en pære eller to plommer.
Så går jeg tur igjen. Tilsammen går jeg 80 min dgl uten unntak. Og gjør yoga to-tre g i uka.
Neste måltid kan være en kyllingfilet igjen eller 150 fisk og 50 eller 100 g ost ettersom hvor sulten jeg er. Igjen 5 ml olje. Igjen to te og en kaffe senere,også med soyamelk.Vann.
Da har jeg spist omkring 1100 kcal allerede.
Om kvelden blir jeg sulten. Bare to timer etter siste måltid ofte. Jeg spiser da ett egg med 5 ml smør eller frukt og te/koffeinfri kaffe med soyamelk ved å se hva som passer innenfor 1300 kcal.
1300 er ikke så lite siden jeg bare veier 50 eller hva det er jeg veier nå. Jeg skal veie meg snart. Muligens jeg har gått opp av frukten. Så jeg anbefaler deg ikke frukt sånn med en gang. Om du orker egg er det tryggere. Jeg steker ikke egg. Ikke noe annet heller med mye smør eller olje. Jeg bruker en sprayflaske med rapsolje som gir 1 kcal pr sprut.
Jeg anbefaler deg å ha en kalorigrense. Jeg har en dagbok ved spisebordet jeg noterer inn hva jeg har spist ved hvert måltid. Bak i boka har jeg notert ned hva hver matvare jeg pleier å spise inneholder av kalorier så det er ikke noe som tar mer enn tilsammen tre minutter dgl.
Om du er glad i nøtter kan jeg anbefale deg følgende:
Stor salat. 8 nøtter (176kcal). 50 gram ost som angitt over(110 kcal)5ml olje. (50 kcal) Da blir du mett uten å spise mye nøtter.
|