Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-10, 11:47   #29
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Mettet fett og Udo's Choice

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om man tenker på det flerumettede fettet i margarin så kan jeg godt forstå at det er betennelsesfremmende.

Men udos choise inneholder mer omega 3 enn omega 6, så det kan ikke være usunt å spise.
Udo Erasmus, Ph.D., the world expert on oils in nutrition, says that in his practice in working with people, the ratio that gives the best results consistently comes from oils blended to be richer in Omega 3 (but not too rich) than Omega 6. He suggests the optimal ratio is 2:1 in favor of Omega 3 (two Omega 3 to one Omega 6). Most Western diets range between 10 and 20 to 1 in favor of omega 6! This excess amount of omega 6 is not good for your health and can cause a variety of health problems such as increased water retention, raised blood pressure and raised blood clotting to name a few. http://www.mens-total-fitness.com/omega-6.html

Jeg tror ikke det er farlig med litt udos, men det er veldig dyrt, og man får allerede i seg de omega-3 og omega-6 man trenger ved normalt lavkarbohøyfettkosthold. Som du tidligere sier er det sikkert et godt tilskudd for de som levere magrere lavkarbo.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat