Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-11, 19:48   #44
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: NULL karbohydrater i kosten

Null karbo er IKKE bra, og det stemmer IKKE at du får det du trenger av vitaminer gjennom å bare spise kjøtt. Ved å spise på denne måten kan du ende opp med flere mangelsykdommer, blant annet kan tennene dine begynne å løsne, og du kan få sykdom i skjoldbruskkjertelen. Jeg snakket faktisk med legen min om akkurat dette. Han er både veldig for lavkarbo og har masse kunnskap. Han var ganske sjokkert da jeg skisserte at det er en del som prøver ut dette. Det at lavkarbokosthold er det sunneste for kroppen er vitenskapelig bevist, men du trenger fortsatt å spise variert og minst to ganger i døgnet. Leveren din er ikke glad for et 100% karbofritt liv. Det er tungt for levra med så mye proteiner. Det samme gjelder nyrene som har som oppgave å rense blodet. Hjernen din krever glukose, det er først og fremst det den "lever" av. Når man spiser vanlig lavkarbo går det helt fint fordi man spiser litt karbohydrater. Det opprettholder et visst blodsukkernivå som er helt nødvendig for hjernen. Selv om man spiser langsomme karbohydrater (som grønnsaker for oss lavkarbere), er det nødvendig for hjernen at man får litt påfyll gjennom dagen. Det å spise flere ganger om dagen dreier seg altså ikke bare om du blir sulten eller ei. Jeg vil gå så langt som å si at du spiller et farlig spill med kroppen din som eneste deltaker. Jeg kan dokumentere mine påstander.

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat