Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-11, 01:09   #88
Vasp
Medlem
 
Vasp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 64
Vasp er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

jeg begynner på ketolyse og cipralex samtidig i januar, legen mener jeg MÅ, for meg og barna før jeg g¨r til grunne.. gruer meg veldig godt å lese om dere som har bra erfaring da


Lykke til! Husk at det tar tre-fire uker før cipperne begynner å virke, så ikke gi opp om du ikke kjenner bedring med en gang.

Også er det viktig å tenke på at disse lykkeplillene er ment som et "spark i rompa" til psyken. Du blir ikke superglad eller superlykkelig . Men, de fleste opplever at ting kanskje går litt lettere, at man klarer å få litt overskudd. Da er det viktig å utnytte det overskuddet til å gjøre enda mer positive ting for en sjøl! Så blir det en god oppadstigende spiral.

Sjøl er jeg bipolar - (manisk depresiv) - og har gått på de aller fleste lykkepillene opp igjennom tiden før jeg fikk rett diagnose, og rett medisin (stemningsstabiliserende og hypomandempende nervoleptika). Nå går det bedre enn på lenge, og jeg ser med friskt mot fram mot det nye året og ikke minst ; Vektnedgang!

Pga piller gikk jeg for noen år siden opp 20 kilo på veldig kort tid. Dem har jeg ikke klart å bli kvitt. (Zyprexa - veldig gode piller, men skummelt iforhold til vekt!)

Det finnes flere vektnøytrale lykkepiller på markedet ; Wellbutrin f.eks..

__________________
Hjernen er alene
Vasp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat