Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-11, 19:56   #9
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva bør man ha i skapet?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg skal bare innrømme at jeg bakte endel de første par ukene. Følte lissom at det ikke ble SÅ sært på den måten. Nå gomler jeg pålegg uten brød(erstatning) nesten helt uten sjenanse, så det er en vanesak. Lavkarbo-brød blir ofte ganske mye "fuglefrø" - smaken kan være veldig god, men jeg tenker at kroppen har bedre nytte av kjøtt, grønnsaker og egg

Det er helt sikkert ganske vanlig for alle på lavkarbo det der. Du vet at her på bjerget har vi jo vokst opp med brød og brunost i morsmelka og nåde den som spiser noe annet til dagens 5 av 6 måltider, det siste måltidet er selvsagt potetmiddag. Så når man går over på lavkarbo leter man jo seff etter alternativer til det elskede brødet og den elskede kakebiten til kaffen etter middag, rett og slett fordi det er en vane.

Men, vi er feite av en grunn og det er tankemønsteret vårt delskyldig i. Så man må nesten prøve å kutte ut en del varer i kosten og erstatte med ren, naturlige mat en stund. For de fleste av oss så blir savnet etter grovbrød og brunost borte.

Jeg har både jbkjm, fiberhusk, glutenmel og sukrin. De fire første er sikkert ett år gamle og vet ikke om jeg orker å bruke av de nå, for jeg baker SÅ sjelden :P, sukrinen går litt av fordi jeg spiser havregrøt med kanel (viktig: ikke vanlig butikkjøpt kanel) og sukrin på til frokost.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat