Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-11, 11:54   #137
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Jeg begynte også for 2 dager siden, å jeg merker ingen forskjell enda :S ikke vondt i hode, eller noen andre forandringer..kanskje jeg ikke gjør det riktig da :S, jeg skal reise inn til apoteket idag å hente sticks, de hadde de inne, heldigvis, så får jeg se om jeg gjør det riktig
Jeg smug gikk på vekten også idag da jeg leser at flere er kommet i ketose allerede på dag 2, flere steder, men ingen endring der heller for min del, så tror jeg holder meg til veiing en dag i uken heller..

Men hvordan gjør dere det her, har ikke vært med her før jeg, setter dere opp ein veietabell på alle i gruppen, med oversikt over ukentlig nedgang?
Har vi en fast veiedag osv?

Hei.

Svarer litt på denne, siden det er flere som tydeligvis lurer på det samme.

Noen kommer i ketose allerede første dagen, mens andre vil trenge litt mer tid. Man kan som sagt måle dette på ketostix (eller ketolysestix) to timer etter siste måltid på kvelden for sikrest måling, og utslag er utslag. Får man veldig mørkt utslag kan det bety at man bør drikke mer.

Når det gjelder veiedager og hvordan man setter det opp, så kan det lureste kanskje være å starte en egen tråd som man kaller "Desember- og januarstarternes veietråd" hvor man stort sett holder seg til å skrive ned progresjonen sin. Ta en titt på en av de andre veietrådene for tips. Hver og en bør finne ut hva som er best for dem i forhold til veiing. Enkelte veier seg flere ganger om dagen (går litt mani i det for enkelte) mens mange veier seg en gang i uka på fast dag (og fast tidspunkt - for eksempel rett etter at man har stått opp og gått på do). Selv har jeg brukt den siste metoden, fordi vekta flyr både opp og ned i løpet av en dag, og jeg vil heller se "the big picture" enn detaljene i løpet av en dag.

Det kan kanskje også være greit at man holder seg til å oppdatere veietråden en dag i uka selv om man veier seg hver dag, sånn at den ikke blir full så innmari fort. Dere er jo ganske mange, som man kan se av den raske veksten på denne tråden.

Tror vel det dekker en del av de tingene jeg har sett i tråden her til nå

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat