Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-11, 16:01   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nedre normalområde i stoffskifte

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg er trøtt og fullstendig energiløs. Orker knapt å gjøre noe annet enn å gå på jobb og å gjøre noe annet ER faktisk ett tiltak, og julepynten han ble aldri satt opp. "Tar det til helga" tenkte jeg alle helgene på rad. Jeg gadd rett og slett ikke. Ikke noe unormalt. Jeg har jo bestandig vært "lat" og "giddalaus" og alltid ligget i bakleksa med å gjøre ting. Men hva om jeg faktisk har hatt lavt stoffskifte og det er derfor jeg er lat? Dessuten fryser jeg ræva meg, noe jeg har tilskrevet 50 kg mindre på kroppen.

Jeg har spist lavkarbo i nesten to år, nesten kjemisk fritt for hvetemel og mel generelt. Jeg har lavt b12 og fått medisiner for det. Jeg har lavt d-vitamin og tar ekstra d-vitamindråper.

Så leser jeg at levaxin er medisinen for lavt stoffskifte og da skal alt bli sååå mye bedre, men leser videre at det er folk som legger grossalt på seg av det. Skumle saker. Og hva gjør egentlig metforminen utenom å gi stabilt blodsukker? Mitt blodsukker har vært på 5 alle gangene det har blitt målt i løpet av det siste halve året.

Kan høres ut som lavt stoffskifte, ja. Ble det noe bedre med b-12-sprøyter/tabletter? Du legger ikke på deg av medisiner som skal øke stoffskiftet ditt. Heller tvert i mot. Blander du med høyt stoffskfite?
Jeg har slitt med det samme selv, særlig slapphet/trøtthet og glemsomhet, og trodd det har vært noe galt med meg. Få det skikkelig sjekka ut! .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat