Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-11, 16:49   #8
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har sklidd ut i desember? Uff ... opp 6 kg

Jeg klarte meg fint gjennom jula og var i ketose hele tiden. Det handler om innstilling, innstilling og atter innstilling og litt viljestyrke. Du må bare fortelle deg selv at dette er en livsstil og ikke en kur. Klarte meg faktisk gjennom to julebord og diverse juleluncher også.

Jeg bestemte meg bare for at jeg ikke ville ødelegge det jeg holder på med for jeg vet at jeg blir dårlig, det tar lang tid å komme tilbake i ketose og jeg blir så slapp. Jeg spiste nok litt mer kh enn vanlig for jeg unna meg litt klementin, nøtter og litt kålrot, men kontrollerte allikevel inntaket og var vel oppe i max 50-70g kh daglig

Dessverre er det blitt sånn her i landet at jula handler om fråtsing i mat og gaver. Virker nesten som om folk feirer jula bare for å spise og får gaver. Man må ikke fråtse og spise alt som blir bydd frem for det om det er jul.

Følg de vanlige prinsippene om å spise når man er sulten til man er mett så blir det ikke så vanskelig og må man absolutt ha godis og kaker, så finnes det faktisk en del gode lavkarbo alternativer.

Jeg vet at det ikke alltid er like enkelt å få det til, har vært igjennom alle aspekter av det å ha lyst på det man ikke kan ha, det å finne erstatninger for det man ikke kan ha osv. Nå har jeg heldigvis kommet til et punkt der jeg fint klarer å styre unna fristelser (det er ikke fristelser lengre), dessuten smaker ikke sukkerholdige ting så veldig godt lengre. Fikk smake stratos (som var min favoritt før) her for noe siden, det blei spytta ut synes det var fælt. Prøvde også en liten bit med hjemmelaga bolle, som alle skrøyta over og det smaka bare gjær.

Mitt råd er å fokusere på din egen innstilling, fokuser på alt det gode du kan spise og hvor bra lavkarbo er for kroppen din. Unngå og tenke på det du ikke kan ha og ikke prøv for hardt å finne erstatninger for alt mulig "ulovlig". Rett og slett fokuser på alt det positive ved lavkarbo så kan alt bli enklere. Har tatt meg lang tid å komme der, men nå har jeg heldigvis ikke problemer med det lengre.

Uansett, lykke til og som noen andre sa - spist er spist, nå må du fokusere på å komme tilbake til gode vaner og det klarer du fint

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat