Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-05, 17:00   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Question

Dumt å trene hver dag?

Jeg har trent nesten hver dag på Sports-Club nå i en måneds tid, og jeg ELSKER det. Er blitt helt avhengig. Dessuten får datteren min sosialisert seg mer (jeg er hjemmeværende) siden hun er i barnepassen og leker med andre barn i en time daglig mens jeg trener.

Jeg trener styrke pluss kondisjon, men trener kun STYRKE 3 dager i uka (mandag, onsdag og fredag) for jeg har jo hørt man skal la musklene hvile i en dag etter en styrkeøkt. Jeg har fått programmet av en personlig trener, og det er hovedsakelig på apparater.

Jeg har gått ned en klesstørrelse og ca 5 kg (mye vann), er blitt kvitt ryggsmertene og bekkensmertene mine som jeg slet med i årevis før treningen, og jeg har fått bedre kondis og mer energi. Jeg kan også tydelig se musklene i leggene nå, og er blitt strammere flere steder på kroppen. Tidligere var jeg en "deigklump", en helt uformelig sådan!

Men jeg leser så mye forskjellig. Noen sier jeg MÅ trene hver dag for å få god effekt, mens andre sier jeg bare skader kroppen ved å trene så mye. Hva er rett?? Jeg trener ikke i helgene, men jeg er jo i aktivitet sammen med datteren min da.
Jeg trener mandag - fredag, og har helst ikke lyst å kutte ut noen av dagene, da jeg bare ELSKER det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat