Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-11, 13:18   #4
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Søvnproblemer og forslag til forbedring?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du prøvd magnesium? Kan hjelpe på det med uro i bein og fingre hvertfall. Utover det kan jeg ikke si annet enn at det med tv'n høres ut som en veldig dårlig vane.. Det finnes innsovingslydfiler man kan laste ned til mp3, tror det er bedre.

Jeg vet tv'n egentlig er en dårlig vane, men alternativet er å høre alle andre lyder som kan "trigge" meg. Gubbens snorking er jo verst, men når han er stille kan f.eks lyden av vanntanken være nok til at jeg blir lysvåken igjen. Jeg har dermed valgt å bruke tv'n til å "overdøve" de lyder som kan trigge meg. Musikk fungerer rett og slett ikke siden jeg da blir liggende og "digge" i stedet, eller rett og slett mislike musikken jeg hører.
Avspennings-cd er også forsøkt, uten hell. Dette fungerer riktignok svært så bra på dagtid, men det er jo ikke DA jeg skal sove

Magnesium inntas forøvrig daglig her i huset, for å forhindre kramper blant annet. Det erjo ikke direkte "uro" jeg har i fingre og tær, men et forferdelig ubehag når de er borti hverandre. Men du tenkte kanskje mer på dette med "tråkke i hull-drømmer"?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du, dette er bare en innskytelse, men det høres faktisk ut som du kan ha søvnapne. Ta en tur til legen og hør, og så kan du eventuelt få komme til et søvnlaboratorium. Særlig den "skinndødheten" du opplever hvor bare hjernen, og ikke kroppen fungerer får meg til å tenke på det.

Søvnapnè er vel pustestopp i løpet av natten?

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat