Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-11, 19:33   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hardkokt egg, med eller uten skall?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Med skall, naturligvis. Kor lenge dei held seg... usikker på dette. Eg plar bruke dei i løpet av nokre få dagar, og er ikkje så lysten på å ete vekesgamle egg, men det er ikkje sikkert det er nødvendig å vere så uroleg, i ein tråd her for ikkje så lenge sidan så var det einkvan som hadde testa kokte egg og tru om det var 2 mnd gamle egg som var like fine som nykokte... Ja ikkje siter meg på det, da... Det er kanskje litt ekstremt, og kanskje heller ikkje så aktuelt.

Ikke 2 måneder, men etter 4 uker var de like fine. Etter 6 uker, rett i søpla!

Jeg må skrive datoen de blir kokt på før jeg legger kokte egg i kjøleskapet. Er så innmari periode- spiser, og når det er mange som tar ting inn og ut av kjøleskapet........
Derfor vet jeg akkurat hvor lenge de hadde ligget!