Sv: Mageøvelser
Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.
2) Med ball: Bruk en medisinball. Legg deg på magen over ballen og rull fremover til du har kun føttene oppå ballen. Armene rett ned som når man tar armhevinger. Kroppen skal være helt strak og vannrett. Trekk føttene til deg slik at knærne bøyes, men hold ryggen mest mulig vannrett. Strekk kroppen igjen. Gjenta så mange du klarer. Denne øvelsen trener de stabiliserende indre magemusklene, skrå magemuskler, rette magemuskler, balanse og kordinasjon. Litt vanskelig i begynnelsen, men lærer fort. Veeldig effektiv. Ops - fare for støle magemuskler noen dager fremover, selv om du er vant til å trene mage, denne øvelsen finner muskler du ikke ante du hadde......
Eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=z__Hzfhbz-c 1:30 ut i videoen. Her er det vist med armene på benk, men du kan like gjerne ha de strake på gulvet
Enjoy!
Kom innom for å poste denne! Den er i treningsprogrammet mitt. Har for å være ærlig ikke prøvd den enda, fordi det var så mange på gymmet så jeg var litt flau for å gjøre det. Men jeg skal definitivt gjøre det neste gang!