Sv: Matpakke!
Hei, student! Har du diabetes type 1?
Jeg er også student, og jeg begynte med lavkarbo for å forbedre blodsukkeret og konsentrasjonen (og dermed karakterene) - ikke vekten (kan jo innrømme at jeg kunne blitt 10 kg lettere uten å bli direkte tynn, men allikevel).
Jeg har altså diabetes type 1, og har spist 3 egg til frokost hver dag siden i sommer. Karaktermessig ligger jeg fremdeles gjennomsnittlig, men jeg kan tilstå at jeg har skeiet ut med grandiosa en gang i uken. Jeg har også benyttet meg av "fruktkort" på NTNU, et fruktabonnement som gir meg 1 frukt hver dag. Har liksom "lagt opp" til at blodsukkeret skal bli en tanke lavt rundt lunch, og dermed ha kapasitet til å spise en frukt (ja, flere dager bestod lunchen KUN av én frukt).
I vårsemesteret nå skal jeg prøve å unngå både fruktkortet og den ukentlige grandiosaen, så jeg sitter her med den samme problemstillingen som du har - "hva i alle dager skal jeg spise til lunch?". Jeg har egentlig planer om å spise en lunch bestående av 100% kjøtt - hvor mange rare blikk jeg får på lesesalen er en annen sak (vi har kjøleskap der). Ser for meg jædersylte, og "avskjær" av salami og spekeskinke (Rema 1000 Elgeseter har 300 g salamiskalker for ~28 kroner, og 200 g spekeskinkeskalker for ~22 kroner - selv om det er snakk om "skalker", så er det hovedsakelig salamiskiver som ikke var runde nok til å bli vanlig salami). Og kjøtt metter som kjent bedre enn loff med nugatti..
|