Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-11, 21:08   #14
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av EBMTone, her.

Jeg begynte å telle siden jeg ikke gikk ned. Og andre kurer skal man jo holde seg innenfor 2000kcal ca.. så derfor tenkte jeg at jeg måtte jo holde meg under det.. og kalorien blir for mange på fettrik lavkarbomat. Men jeg skal prøve å spise mer grønt til alle måltider og endaaa mindre nøtter.. kun en håndful om dagen

På lavkarbodietter kan man i teorien spise masse mer kalorier enn på en vanlig, mager diett. Jeg skla prøve å forklare hvorfor:

Om du spiser en mager diett ala grete roede så får du en del karbohydrater i deg. Karbohydratene er ett lett brennstoff og det er det kroppen forbrenner aller først dersom den har det tilgjengelig. Greia er at som regel forbrenner man da bare glukose og fint lite fett, med mindre man ligger så lavt på kaloriene at det oppstår ett energiunderskudd.

Spiser du en lavkarbodiett, altså fra 0-150 gram karbohydrater om dagen tømmes glykogenlagrene i kroppen etterhvert. Når kroppen ikke får tilførsel på dette så går den direkte på å brenne fett på kroppen for å få energi. Greia er at når man ikke spiser karbohydrater så MÅ kroppen under alle omstendigheter får litt mer fett, ettersom dette er drivstoffet i kroppen. Kroppen kan omdanne proteiner til energi, men dette er en svær prosess og man vil mest sannsyligvis bli svært syk av en diett med nesten bare protein.

Når kroppen ikke har karber, men må gå direkte på fettforbrenning så starter det en prosess i kroppen som er svært energikrevende i seg selv, og det ekstra fettet man inntar er med å hjelpe på denne. Man kan si at det er som å fyre med bensin i peisen. Det blir mye flammer av det. Ergo så brenner kroppen selv opp mye kalorier for å omdanne fett til energi, og dersom man ikke spiser nok, så vil denne prosessen bremse opp.

Hvor mange kalorier man kan spise på lavkarbo er svært individuelt. Noen må faktisk telle kalorier for å gå ned i vekt, mens andre kan spise 3-4 tusen kalorier og rase ned i vekt. Så i første omgang ville jeg faktisk prøvd å øke fettet, kaloriinntaket og vanninntaket for å se. I tillegg ville jeg kuttet ut alle søtningsmidler, samt nøtter, da disse lett kan stå for vektstagnasjon.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat