Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-11, 22:50   #26
Chunky
Gjest

Sv: Søvnproblemer og forslag til forbedring?

Sønnen min begynte med melatonin en måneds tid før jul. Vi har hatt et sant helvete med å få ham opp om morgenen, og han har vært skikkelig fortvilet selv. Vi har prøvd ALT - fra koselig oppvåkning med rolig musikk, frokost med stearinlys og kos på ryggen, til seriøs kjefting og å løfte stakkaren ut av sengen. Ingenting har fungert. Vi lever for øvrig 100% lavkarbo, så det er i hvert fall ikke løsningen på akkurat dette problemet.

Etter at han begynte med melatonin har vi fått en helt ny hverdag. Han spretter opp om morgenen, og er opplagt gjennom hele dagen. Ulempen med melatonin er at det må søkes registreringsfritak for å få det i Norge. I USA selges det over disk som kosttilskudd, og jeg har seriøse planer om å hamstre til madamen når jeg skal over i mars. Jeg var veldig skeptisk til å starte med søvnmedisin til poden, og var redd for at det ville skape en avhengighet til medisin for å få sove. Men etter å ha lest meg opp på det, og diskutert med flere leger, er jeg veldig beroliget. Det er kroppens eget søvnhormon, er ikke avhengighetsskapende, og har få eller ingen bivirkninger.

Vår erfaring er i hvert fall utelukkende positiv. Ser at andre ikke opplever noen effekt. Det har sikkert noe med hva som var årsaken til problemet i utgangspunktet. Vi har i hvert fall funnet løsningen på vårt problem. Og godt er det

Står litt mer om melatonin på Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Melatonin

Svar med sitat