Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-11, 03:34   #5021
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om stevia er trygt for ammende.

Jeg skulle la ei venninne smake på "steviasaft" i kveld (altså noen dråper flytende smaksatt stevia i ett glass vann), og da spurte hun hva det var og jeg svarte at stevia er en urte som er 300 ganger søtere enn sukker og påvirker ikke blodsukkeret. Hun ammer og lurte på om ammende kunne ha stevia. Jeg ble litt usikker, men vil da tro det? Hun ville forståelig nok være føre var og holdt seg unna siden det er flere urter ammende bør holde seg unna. Men noen her som vet om stevia er trygt for ammende? Jeg finner ingen info om det på nettet... Det nærmeste jeg fant var en anekdote om at så vidt den personen visste, så hadde det ikke blitt forsket på det. Men stevia har jo 40% av søtningsmarkedet (inkludert sukker!) i Japan og har vært brukt i flere tiår, så det høres jo rart ut at det ikke skal være noe studier på det.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC