Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-11, 14:42   #5
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er lav- karb nødvendig?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det tar meg kanskje et kvarter å lage kyllingfilet i biter eller steke et par karbonader, dele opp noen rosenkål og hive i stekepanna med smør og krydder + koke en broccoli i biter og lage mos av denne med smør og krydder. I tillegg kan jeg hive litt tomatsaus, chili og rømme i kyllingbitene og lage en deilig rømmetomatsaus! Det tar maks et kvarter tør jeg påstå.

Grandisen tar først ca. 15 min på å varme ovnen og deretter 15 min på steking. Altså dobbelt så lang tid. Og kommer ikke nærheten verken hva smak eller næringsinnhold angår.

Jo da, men det krever tid å lage selv, altså, tid man ikke kan bruke på andre ting. Jeg kan trøste unger og kle av dem yttertøyet mens ovnen varmer seg opp, jeg kan fyre i ovnen og gjøre det varmt i huset mens grandien steker. Med 3 unger så er all tid viktig, og nr vi har hvert på farten hele dagen og hele gjengen er døsultne, da kreves noe kjapt som ikke krever noen arbeid, for ungene er sure og trenger ditt og datt, og voksne er sure.

Men jo, forstår hva du mener også altså, derfor jeg sier at med litt planlegging, så kan slike situasjoner lett og raskt reddes på et lavkarbovis. Og så håper jeg lavkarbo blir mer og mer vanlig, sånn at en kan kjøpe med seg noe kjapt, eller ha frysemat

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat