Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-11, 21:31   #19
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til Atkins-induksjon

Man teller ikke karbohydrater på Fedon, men fokuserer på å spise lavglykemiske og balanserte måltider (det skal være fett, protein og lavglykemiske karbohydrater i hvert måltid). Jeg mener å ha lest et sted at ved å følge Fedon slavisk ender man i snitt opp med ca 120 gram karber per dag. Jeg spiser nå for tiden Fedon by the book med et C-måltid om dagen (men uten frukt) og har regnet ut at jeg ligger på ca 100 gram KH om dagen (basert på et inntak på 1900 kcal hvorav ca 20% av energien kommer fra KH). I utgangspunktet vil jeg anta at du spiser endel mindre enn meg (jeg er svært overvektig + fullammende), og da vil antakelig karbohydratmengden også bli noget mindre for deg. Det er jo heller ikke nødvendig å spise C-måltid om man vil kutte enda mer på karbene (Jeg kommer til å kutte ut det når jeg ikke ammer lengre).

Edit: Et C-måltid er et måltid hvor man kan spise en liten mengde middels eller høyglykemisk karbohydratkilde.

Sist redigert av Cyan : 09-01-11 kl 21:33. Årsak: Forklaring av C-måltid
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat