Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-11, 14:33   #4
misslinda
Medlem

misslinda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 42
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?

Min er periodespiser og kan spise så lite som en skive på formiddagen og en liten porsjon middag og ikke noe mer.. Men dette er heldigvis bare i perioder. En typisk dag hos han er:

Han har med seg en eller 2 skiver i matboksen, kjøtt, grønnsaker og skyr. Han har som regel spist opp alt utenom skivene(skal kutte ned på de nå ja..)

Når han kommer hjem etter en lang dag på skolen ( fra kl 7 - 16), spiser vi middag. Det er ikke noe problem å kutte ris, eller pasta, men han får det innimellom. Bruker da brun ris og det liker han Han er kresen på grønnsaker, men liker gulrot, brokkoli, agurk, salat og noen få til, så det går mye i det til han.

Sunn tomatsupper som ser nesten ut som pose varianten kan lages. ta 2 bokser hermetiske tomater og ca 1 dl fløte og ta stavmikseren oppi så det blir en fin blanding. krydre og la det koke i ca 10 min Her har vi litt pølsebiter oppi

Til kvelds spiser han oppkutta grønnsaker, frukt og evt skyr hvis han ikke hadde det med seg på skolen.. Han drikker i tillegg kun vann i ukene, men får brus på lørdagskveld..