Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-11, 17:54   #371
Midnight Choir
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Hjernen trenger glucose for å fungere, og er kroppens #1 vitale kroppsdel som den beskytter over alt annet. Når kroppens glucoselagre i muskler og lever er oppbrukt så må den bryte ned fettet (triglyserider) og hente ut det som er lagret der, uavhengig av om du spiser eller ikke.

Kroppen brenner hele tiden, selv under sparebluss. Det er ikke slik at du ikke går ned i vekt om du ikke spiser, bare se på anorektikere. Spareblusset er kun et tiltak fra kroppens side, ikke en total omgjøring av de naturlige lovene.

Vet ikke om dette er en henvisning til mitt innlegg, men jeg har nok vært temmelig uklar i meldingen min om inntrykket er at jeg kommuniserer at jeg ikke spiser...? Tvert imot, jeg spiser, men altfor uregelmessig og feil ifht dimensjoneringen av måltidet (altså altfor lite fett). Etter en veldig "innhenting" på fettsiden viste det seg at stixen igjen ga utslag, og tilfeldigvis(?) skjedde det samme på denne jobbturen, der de uryddige måltidene gjentok seg. Blir isåfall spennende å se om måltidet jeg har hatt nå, der jeg har økt inntaket av fett veldig, klarer å kompensere igjen og dermed gi utslag. Jeg har vært yhyre forsiktig med karbs, men dersom jeg får for lite fett vil jeg jo anta at de få karbene raskt er i overtall.

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat