Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-11, 20:13   #1
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Benhinnebetennelse

Var litt usikker på om jeg skulle legge inn denne tråden her eller under "Trening", men bestemte meg for at, om dette er 'feil', så får en moderator heller flytte den.

I alle fall, så har jeg et lite spørsmål på lur...

Jeg begynte å få vondt i høyre legg mens mamma og jeg var på shoppingtur i London (16. til 19. desember), men jeg ignorerte det fordi jeg tenkte det sannsynligvis kom til å gå over av seg selv. Etter en dag eller to var det veldig, veldig vondt, og den siste dagen vi var der, ble jeg igjen på hotellet fordi jeg ikke ville gå rundt med smerten hele dagen.

Over ferien var jeg mye i ro, satt for det meste i sofaen og slappet av, uten så veldig mye bevegelse. Når jeg så begynte på skolen igjen sist mandag, kom smerten så smått tilbake igjen.

Jeg var hos legen nå på fredag, nettopp for å få sjekket benet, og da sa han at det sannsynligvis var en benhinnebetennelse. Jeg sier "var" fordi det ikke var noe vondt da, men han sa at om det skulle blusse opp igjen, skulle jeg ta kontakt for eventuell fysioterapi eller tablettkur.

Det jeg da lurte på, er om noen har tips angående dette? Tenker på om noen har småtips til hvordan å få det til å gå "fort" over (vet at det ikke er "mulig", men dere skjønner vel hva jeg mener ), og hvordan å forhindre noe lignende i fremtiden. Skjønner jo de åpenbare tipsene, som å unngå løping o.l på hard asfalt, bedre sko (noen som kan anbefale bra merker/modell?), trimsykkel i stedet for tredemølle... men noen andre "insider"-tips?

Og én ting til... jeg har jo gått med det en stund nå, kanskje bortimot to uker med veldig lett belastning (gå til bussholdeplassen, gå den korte strekningen hjem, litt "smågåing" rundt i huset)... Er det en sjanse for at det kan ha "blitt kronisk"? Jeg er litt sånn overbekymret av meg når det gjelder smerter rundt i kroppen, men samtidig vil jeg ikke være hysterisk om jeg har litt vondt i armen, om dere skjønner...

Regner med at det har kommet som et resultat av løping på tredemølle, for jeg begynte å trene i høst, og før det har jeg aldri hatt betennelse i benet (så vidt jeg har vært klar over, ihvertfall ). Det gikk jo over i jula, samtidig som jeg tok en feriepause fra treningen, så det er liksom det som virker som den åpenbare grunnen.

Takker for alle svar - har som sagt tatt kontakt med legen, og venter på svar fra ham nå, så null bekymring for at jeg sitter og lider i stillhet!

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat