Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-11, 22:03   #7
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Benhinnebetennelse

Tusen takk for svar, folkens!

Ser at et par anbefaler støttebandasje... noen anbefalinger? Har jo et sånt rabattkort på 10% på Gsport, så hadde vært fint om det fantes noe der...

Forresten, når det snakkes om trening og slikt... hvordan er det med trimsykkeltrening sammenlignet med tredemølle, med tanke på effektivitet? Har det for meg at tredemølle er så mye mer effektivt, i og med at man liksom bruker hele kroppen... Og enn belastning på bena på sykkel kontra ellipsemaskin? Noen som "vet" om det ene eller andre er bedre? Prøvde sistnevnte litt forsiktig i dag, men var veldig rar følelse...

Ett siste spørsmål: hva er den beste posisjonen å ha benet i når jeg sitter i ro? Skal det være hevet høyere enn resten av benet, eller er det greit om det for eksempel ligger på en stol/krakk i samme høyde som den jeg sitter på/i?

Ble mye spørsmål her nå, sorry!

Edit: Kom på noe når jeg satt og kikket gjennom en rideutstyrskatalog... noen som har erfaring med hvordan det er å ri etter en benhinnebetennelse? Tror vel kanskje det skal gå bra, da man ikke akkurat flytter og legger vekt på benet hele tiden... er MEGA-hesteentusiast. Men det blir uansett ikke noe ridning før til høsten, da, så benet skal få meeer enn nok tid til å hvile etter at det har blitt bra.

Sist redigert av Julie : 11-01-11 kl 22:26.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat