Tråd: Hjelp!
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-11, 12:58   #22
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!

Sitat:

asså -så da skal jeg med mine 76-77 kilo spise en kylling filet feks. (eller annet kjøt) på 77 gram pr dag?

Nei, for kylling (eller annet kjøtt, egg osv) inneholder ikke 100% protein. I 100 gram kylling er det ca 22 gram proteiner.

Generelt bruker det ikke å være noe problem at folk får i seg for mye protein. Siden du er nybegynner og ikke har helt kontrollen på kostholdet, utregninger osv enda foreslår jeg at du nå i begynnelsen gjør det enklest mulig.

Vei all mat du spiser som inneholder karbohydrater og regn ut karbohydratinnholdet. Få i deg 15-20 gram karber per dag. Pass på å få i deg noe fett til hvert måltid (du trenger ikke å pøse på, det er en misforståelse), og drit i prosentfordelingen. Etterhvert som du kommer mer inn i det og får mer kunnskap kan du begynne å tenke energiprosentfordeling hvis du vil.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat