Sv: Den store håndarbeidstråden!
Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.
Jeg har begynt å samle litt materialer til å lage et stort kattestativ som skal gå opp til taket. Kattestativ er jo svindyrt i Norge. Det er mulig jeg overvurderer mine evner, men jeg tror ikke det skal være så vanskelig å lage. Mens snekkeren er i huset mitt, så har jeg tilgang på masse verktøy og maskiner. Stoffet kan f.eks. festes med krampepistol, tror jeg. 
Dette er ting jeg har funnet så langt som skulle kastes/brennes:
- De gamle innebygde skapene på loftet hadde noen sponplater og noen planker limt sammen til plater som jeg kan bruke til plattinger og kanskje også for å lage ett hus
- Metallkurver som kan kles med pute og stoff, og så er det en seng
- Gammel vannledning (tror jeg det er) kan lages "hengekøye" av (de må jo få trent litt balanse også)
- Tjukk hyssing skal snurres rundt stolpene slik at kattene kan kvesse klør
- Skinnfillene jeg fant tror jeg at jeg lager baller av som henger i hyssing og kanskje kler noen av etasjene med det også.
Jeg mangler stoff til å kle sponplatene med, og så skal jeg spørre om snekkeren kan bestille noen stolper i passende diameter og ett stort rør som de kan ligge i.
Jeg vet ikke hvordan sånne stativ vanligvis er laget, men jeg tenkte å lage det slik at det kan skrus fra hverandre hvis det en gang skal flyttes.
Jeg har ikke laget noen tegning enda. Spørs hvilke deler jeg har liksom. Men jeg gleder meg til å lage! Tror jeg har fått med lillebror på prosjektet.
Det høres kjempebra ut! Men jeg ville nok brukt hemp-tau i stedet for hyssing? Eller?
|