Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-11, 16:16   #25
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Å fly som overvektig?

Opprinnelig lagt inn av galleren, her.

Det andre som jeg ofte tenker på, er dette med tillatt bagasje. La oss si at maksvekten for innsjekket bagasje er 20kg. En person som veier 60kg skal sjekke inn. Han/Hun legger bagasjen på vekta, og SAS berta bak skranken lager rynker i panna og sier bestemt "Denne her veier 25kg..altså 5kg over tillatt vekt. Du må betale ekstra gebyr, eller ta ut noe". La oss si denne personen betaler ekstra gebyret.

Bak denne personen kommer en annen person. Han/hun veier 125kg og har en bagasje på 15kg som skal sjekkes inn. Ingen problem.

Ingen problem...men en STERK logisk brist, ikke sant?

Det er flere ting innen flyreise som må fikses, etter min mening.

Samtidig så blir det utrolig feil å skulle veies for å komme på flyet. Da blir det jo om å gjøre å dehydrere seg slik at man betaler mindre for flybilletten.

Men det var dårlig eksempel med SAS. De er vel av de snilleste i verden på bagasjeovervekt. Flere kollegaer flyr ofte med 100 kg verktøy og utstyr, og de velger SAS hvis de kan. Selv om selve billetten er dyrere, så blir totalprisen mindre.

Haha, ett eksempel der en kollega skulle reise fra en by i England til en annen: Han ville reise med SAS gjennom Stavanger, men det fikk han ikke lov til av reiseselskapet (fordi firmaet vårt hadde sagt at de skulle bruke billige billetter). SAS med mellomlanding på Sola ville bli 5000 kr. I stedet fant de noen billetter til noen hundre kroner på ett direktefly (ikke SAS). Pris for overvekt: 15.000 kr! Haha! Med SAS hadde han betalt 0 kr i overvekt siden han har gullkort.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat